اخبار

مخاطب همایش سیره علوی فقط قشر دانشگاهی نیست بلکه همه مردم هستند

۱۴۰۲/۰۹/۰۶

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در نشست با رئیس دانشگاه لرستان و برخی دست اندرکاران سیزدهمین همایش ملی، بین‌المللی سیره علوی استان لرستان گفت: «برنامه‌های سیزدهمین همایش سیره علوی به گونه‌ای باشند که مخاطب آن‌ها فقط محدود به قشر دانشگاهی نشود بلکه اقشار مختلف مردم باشند و سبک زندگی حضرت امام علی (ع) برای اقشار گوناگون جامعه، تبیین شود».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی که ریاست بنیاد بین‌المللی غدیر و شورای برنامه‌ریزی سیزدهمین همایش ملی، بین‌المللی سیره علوی استان لرستان را برعهده دارد روز دوشنبه 6 آبان‌ماه سال جاری در نشست با دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و برخی دیگر از دست‌اندرکاران همایش مذکور که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد تشریح کرد: «همایش نباید فقط به اجرای برنامه در یک روز محدود بشود؛ بلکه بهتر است پیش‌نشست‌های مختلف ذیل همایش برای اقشار گوناگون جامعه با محوریت تبیین سبک و سیره زندگی امام علی (ع) تهیه و اجرا شود».

دکتر شاهرخی توضیح داد:‌ «برای مثال، پیش‌نشست تبیینی برای کارمندان و قضات دادگستری با موضوع سبک قضاوت امام علی (ع) برگزار شود و برای سایر اقشار جامعه هم همین‌گونه شود».

وی تصریح کرد:‌ «این نکته اهمیت دارد که همه اقشار جامعه با سبک زندگی امیرالمؤمنین (ع) در جنبه‌های مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و حکمرانی بیش از پیش آشنایی داشته باشند و همایش فقط محدود به برگزاری در یک روز برای یک جمع مشخص نباشد».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش خواستار شد مسابقات متنوع نیز با موضوع همایش‌های پیشین سیره علوی برگزار شود تا پیام‌های همایش‌های پیشین سیره علوی احیاء شوند و فراموش نشوند.

وی خواهان شد ابعاد بین‌المللی همایش مذکور تقویت شود تا پیام همایش فقط جنبه ملی نداشته باشد بلکه جنبه فراملی نیز داشته باشد.

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان گزارشی از سطح و میزان آمادگی دانشگاه لرستان برای برگزاری سیزدهمین همایش ملی، بین‌المللی سیره علوی استان لرستان که قرار است دانشگاه لرستان آن‌را در سال 1403 برگزار کند ارائه کرد.

در پایان این نشست، نماینده ولی فقیه در استان لرستان (رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و شورای برنامه‌ریزی سیزدهمین همایش سیره علوی استان لرستان)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، حکم انتصاب دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان به‌عنوان رئیس سیزدهمین همایش ملی، بین‌المللی سیره علوی استان لرستان به وی اعطاء شد.

در این نشست اردشیر فلاح‌کردی، مسئول دبیرخانه و معاونت فرهنگی بنیاد بین‌المللی غدیر استان لرستان نیز حضور داشت و گزارشی از فعالیت‌های مقدماتی دبیرخانه ارائه کرد.

همچنین، حسین سهرابی، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور ایثارگران، دکتر علی نظری را در این نشست همراهی کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۲۱:۰۳
۱۸۲ بازدید