اخبار

همایش انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات عرب دانشگاه لرستان ویژه دانشجویان نو ورود برگزار شد

۱۴۰۲/۰۸/۲۹

همایش انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات عرب دانشگاه لرستان، ویژه دانشجویان نو ورود با حضور رئیس دانشگاه لرستان و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این نشست که روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه در سالن شهید شکوهی این دانشگاه برگزار شد رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی گفت: «زبان را خداوند برای این آفریده است که زبان و انسان در مسیر توحید و دین و حیات طیبه حرکت کنند».

دکتر نظری تشریح کرد:«کارکرد اصلی زبان از نگاه تعالیم قرآنی حرکت کردن در مسیر حیات طیب است».

وی توضیح داد: «امروزه زبان فقط ابزار نیست بلکه یک موجود است که به خوبی توانسته است جنایت‌های رژیم‌های کودک‌کشی همچون رژیم صهیونیستی را منعکس نماید».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: «رسانه‌ها با زبان و قلم به خوبی رژیم‌ صهیونیستی را رسوا کرده‌اند».

دکتر علی نظری توضیح داد: «زبان عربی زبان تجارت و انتقال فرهنگ‌هاست و خوشحالیم از اینکه الان در دانشگاه لرستان جمعی از دانشجویان اهل کشور عراق مشغول به تحصیل هستند».

دکتر نظری اظهار داشت: «زبان عربی و زبان فارسی در هم تنیده شده‌اند و از این دو برای انتقال ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی بایستی بهره برد».

وی ادامه داد: «زبان عربی زبان قرآن کریم است بنابراین جایگاه زبان عربی یک جایگاه ارزشمند است».

رئیس دانشگاه لرستان تبیین کرد: «نگاهی به شعرهای حافظ نشان می‌دهد که زبان فارسی به خوبی فرهنگ قرآنی را پذیرفته است».

دکتر علی نظری در بخش دیگری از گفته‌هایش ورود دانشجویان جدید زبان و ادبیات عرب به دانشگاه لرستان را خوش‌آمد گفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عابدین درویشی پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در این همایش در سخنانی گفت:‌ «زبان عربی یک زبان مقدس است؛ زیرا ابزار مهم ارتباط انسان با دین اسلام و معنویت قرآنی است».

دکتر درویشی‌پور توضیح داد: «جایگاه زبان و ادبیات عرب یک جایگاه کلیدی است زیرا یکی از کارکردهای مهم زبان انتقال فرهنگ‌ها به همدیگر است».

وی در سخنانش، به دانشجویان نو ورود زبان و ادبیات عرب دانشگاه لرستان خوش‌آمد گفت.

در این همایش جمعی از اعضای هیئت علمی گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و در گفت‌وگو با دانشجویان نو ورود به پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۱:۴۶
۲۱۷ بازدید