اخبار

محفل شعر مقاومت (گرامیداشت شهدای مظلوم غزه) در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۸/۰۳

محفل شعر مقاومت (گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه)، با حضور جمعی از شاعران استان لرستان در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این محفل که روز چهارشنبه، دوم آبان سال جاری در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد جمعی از شاعران استان لرستان، شعرهای مختلف خود با موضوع مظلومیت شهدای غزه را قرائت کردند.

حاضران در این محفل، ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه به ویژه کودکان و زنان مظلومی را که به شهادت رسیدند گرامی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان در این محفل در سخنانی گفت: «شعر حماسی به خوبی وضعیت فعلی جهاد و مبارزه فلسطینان و مظلومیت شهدای سرافراز فلسطین را توصیف می کند».

دکتر حاتمی کن کبود اهمیت شعر حماسی را با ذکر مثال هایی همچون شعر دایه دایه یا شعر کربلا منتظر ماست بیایید برویم، تبیین کرد.

وی در سخنانش برای موفقیت و پیروزی قطعی مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین (غزه) دعا کرد و از شاعران حاضر در محفل نیز قدردانی نمود.

جنایات رژیم موقت صهیونیستی دل هر انسان آزادی خواه را به درد می آورد

دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سخنانی در این محفل گفت: «جنایاتی که الان از سوی رژیم جعلی، سفاک، جنایتکار و کودک کش صهیونیستی صورت گرفته است دل هر انسان آزادی خواهی را در سطح جهان به درد آورده است».

دکتر حیاتی، تشریح کرد: «جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد به صورت عمده علیه کودکان و زنان است و هر انسان آزاده ای از این جنایات خشمگین و اندوهگین است».

وی اظهار داشت: «اگر امکان حضور فیزیکی برای ما نیست که در غزه حضور یابیم اما از هر روش ممکن که برایمان مقدور است بایستی به مردم مظلوم فلسطین کمک کنیم و جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی را محکوم کنیم».

دکتر محمد حیاتی بیان کرد: «به روش های مختلف بایستی ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم».

دکتر حیاتی افزود: «برگزاری محفل شعر مقاومت در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه است».

گفتنی است این محفل با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، سازمان بسیج اساتید استان لرستان، گروه جهادی شهدای گمنام و کمیته فرهنگی هنری مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد.

در بخش دیگری از این محفل نیز گروه دانش آموزی نغمه های بهشتی به اجرای سرودهای با موضوع مظلومیت فلسطین پرداخت.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۱۴:۴۴
۲۷۵ بازدید