اخبار

نشست ارائه گزارش فرصت مطالعاتی با عنوان «شیوه‌های مدیریت فضای مجازی در خانواده» برگزار شد

۱۴۰۲/۰۷/۱۲

نشست ارائه گزارش فرصت مطالعاتی دکتر فاطمه رمضانی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان با عنوان «شیوه‌های مدیریت فضای مجازی در خانواده»، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان،در نشست ارائه گزارش مذکور، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، رضا آساره رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان و نماینده معاونت پژوهشی این دانشگاه و جمعی از دانشجویان حضور داشتند.

در پژوهش دکتر رمضانی، تلاش شده است راهکارهایی برای همه اعضای خانواده ارائه شود و برخلاف تحقیقات گذشته، فقط بر مدیریت فرزندان در خانواده، تمرکز نشود.

بر این اساس، در این پژوهش (فرصت مطالعاتی)، با عنوان کلی «شناسایی راهکارها و شیوه‌های مدیریت فضای مجازی»، به مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با صاحب‌نظران پرداخته و در مجموع به تعداد ۱۲۲ راهکار (مضمون فرعی) دست یافته است.

این راهکارها در سه دسته کلی شامل شیوه‌هایی که شخص رشد یافته می‌تواند برای خود بکار گیرد، راهکارهایی که زوج‌ها می‌توانند در برابر یکدیگر بکار برند و روش‌هایی که والدین می‌توانند برای مدیریت فرزندان در فضای مجازی استفاده کنند، مورد بحث و تجمیع قرار گرفته است.

حاصل این پژوهش کاربردی، می‌تواند از سوی نهادهای فرهنگ‌ساز و فرهنگ‌گستر و خانواده‌ها، استفاده شود.

گفتنی است حوزه‌کاری مدیریت ارتباط با جامعه و کارآٰفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان، زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه، فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۱۲ - ۲۰:۲۶
۵۹۷ بازدید