اخبار

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان به‌عنوان پژوهشگر برتر سینمای لرستان تجلیل شد

۱۴۰۲/۰۷/۱۰

دکتر شهاب شهیدانی، عضو هیئت علمی گروه تاریخ و باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، نویسنده کتاب «اسناد نویافته در هنر سینما، فیلم و تئاتر لرستان عصر پهلوی» به‌عنوان پژوهشگر برتر سینمای لرستان در دومین جشن مهر سینمای این استان، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این جشن که یکشنبه، 9 مهرماه در سالن سینما استقلال خرم‌آباد برگزار شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان (احمدی)، برخی مسئولان و هنرمندان استان لرستان در آن حضور داشتند از تعداد 20 نفر از برترین‌های فعال حوزه‌های کاری سینمای استان لرستان تجلیل شد که در بخش «پژوهش سینمای لرستان»، دکتر شهاب شهیدانی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، به‌عنوان پژوهشگر برتر، تجلیل شد.

در سایر بخش‌ها و زمینه‌ها همچون فعالیت تهیه‌کنندگی، کارگردانی، تدوین، تصویربرداری، مدیریت تولید، بازیگری، آموزشگاه برتر سینمایی، مدرس برتر سینمایی، عکاسی، پشتیبانی، فنی، سمعی و بصری، مستندسازی، موسیقی و آهنگ‌سازی فیلم، طراحی صحنه، انیمیشن، برگزیده جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، هنرمند ایثارگر، صدابرداری و هنرمند پیشکسوت نیز برترین‌های هر بخش، تجلیل شدند.

کتاب «اسناد نویافته در هنر سینما، فیلم و تئاتر لرستان عصر پهلوی»، تألیف دکتر شهاب شهیدانی، نخستین اثر منتشر شده از مجموعه لرستان‌شناسی در دانشگاه لرستان است که با حمایت رئیس دانشگاه لرستان، انتشارات دانشگاه لرستان و مدیر مرکز لرستان‌شناسی (دکتر نوری)، به‌عنوان یک اثر نفیس و هنری، تهیه و منتشر شد.

گفتنی است امسال، جشن مهر سینمای ایران در 6 استان کشور برگزار شد که لرستان نیز جزو این شش استان بود و فعالان برتر سینمای این استان‌ها، انتخاب و تجلیل شدند.

702


۱۴۰۲/۰۷/۱۰ - ۱۴:۲۹
۷۴۷ بازدید