اخبار

نشست بصیرتی و گفت‌وگومحور اتحاد و همبستگی امت اسلامی در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۷/۰۹

همزمان با ایام هفته وحدت، نشست بصیرتی و گفت‌وگومحور با موضوع اتحاد و همبستگی امت اسلامی در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست بصیرتی، روز یکشنبه، 9 مهرماه، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

سخنران اصلی این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی سهرابی بود که به پرسش‌های شرکت‌کنندگان درباره موضوع وحدت امت اسلامی، پاسخ داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سهرابی در سخنانش، مفهوم وحدت را با استناد به منظوفه فکری و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، توضیح داد و تبیین کرد.

سهرابی به این نکته اشاره کرد که نکته مهم وحدت بین شیعه و سنی این است که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی تشریح کرد دشمن به دنبال این است که شیعه و سنی در تقابل با یکدیگر قرار بگیرند و در مقابل، بایستی وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار همدیگر را تقویت و ترویج کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان به این موضوع اشاره کرد که دو طرف هیچ‌گاه نباید به مقدسات و اعتقادات همدیگر توهین کنند و همیشه بایستی به یکدیگر احترام بگذارند.

حجت‌الاسلام سهرابی، تبیین کرد توحید، کتاب مقدس قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) از ارکان مهم وحدت بین شیعه و سنی هستند و دو طرف بایستی اشتراکات خود را تقویت کنند و در برابر دشمن و استکبار جهانی، وحدت داشته باشند.

در این نشست بصیرتی، اعضای حاضر در نشست، دیدگاه‌های خود را درباره مفهوم وحدت در امت اسلامی بیان کردند.

از جمله اینکه، علاوه بر تقویت جنبه‌های گفتمانی و نظری و تئوریک موضوع بایستی راهکارهای وحدت امت اسلامی را در عمل و اقدام، تقویت کرد و گسترش داد و برخی روش‌ها و رویه‌ها را نیز متناسب با اقتضائات جهان امروز، بازتعریف کرد.

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز از نگاه تقریب مذاهب و نگاه تاریخی به تبیین مفهوم وحدت پرداخت.

وی برخی مهم‌ترین فعالیت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره)، حضرت امام (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در رابطه با تقویت وحدت امت اسلامی را تشریح و تبیین کرد.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، خواستار این شد تقریب مذاهب برپایه نقاط مشترک بین مذاهب، با جهت‌گیری افزایش قدرت امت اسلامی تقویت شود.

دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دکتر غلام‌حسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در این نشست، از سازنده‌بودن این‌گونه نشست‌ها با رویکردهای علمی و دانشگاهی، سخن گفتند و اینکه تضعیف وحدت امت اسلامی از اهداف دشمنان و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس است.

گفتنی است این نشست بصیرتی دانشگاهی در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ۱۳:۳۵
۴۲۶ بازدید