اخبار

تریبون آزاد مردم‌محور با همکاری دانشگاه لرستان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۵/۰۳

تریبون آزاد مردم‌محور با عنوان امر به معروف و نهی از منکر، قانون‌گرایی و نظم اجتماعی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در مجموعه تفریحی، گردشگری پارک کیو خرم‌آباد با مشارکت جمعی از شهروندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این تریبون آزاد همزمان با دهه اول ایام محرم، عصر روز سه‌شنبه، سوم مردادماه سال جاری با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، مدیران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و جمعی از شهروندان برگزار شد.

تعدادی از شهروندان به‌ویژه برخی جوانان در این تریبون آزاد، موضوعات مختلف مرتبط با ماه محرم و ارتباط امر به معروف و نهی از منکر با نظم و اجتماعی و قانون‌گرایی را بیان کردند.

برای مثال، برخی جوانان در این تریبون آزاد، خواستار این شدند که امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های اقتصادی نیز برمبنای نظم اقتصادی مبتنی بر کاهش تورم گسترش یابد.

در همین رابطه، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «این تریبون‌ها در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه برگزار می‌شوند».

دکتر حیاتی تشریح کرد:‌«اساتید و یاوران علمی علاوه بر محیط دانشگاه بایستی به موضوعات و مشکلات مردم هم برپایه جهاد تبیین ورود پیدا کنند».

وی افزود: «برنامه‌ریزی کرده‌ایم تریبون آزاد با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نقاط مختلف شهر خرم‌آباد برگزار شود تا بخشی از رسالت اجتماعی دانشگاه، محقق شود».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تصریح کرد:‌ «برگزاری این نوع برنامه‌ها در راستای جهاد تبیین است».

دکتر محمد حیاتی اظهار داشت: «روشنگری و روایت‌گری و پاسخ به پرسش‌ها و انتقادات بخشی از جهاد تبیین است».

دکتر حیاتی بیان کرد:‌«از همه اساتید و یاوران علمی دانشگاه لرستان دعوت می‌کنم در این حوزه که حوزه مهم جهاد تبیین است نقش مهمی داشته باشند».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت:‌ «ارتباط بین دانشگاه با جامعه و نقش‌آفرینی دانشگاه در جامعه بایستی روز به روز گسترش یابد».

دکتر محمد حیاتی تصریح کرد:‌«تریبون آزاد مخصوص داخل شهر است و موضوعات مختلف توسط شهروندان بیان می‌شود و ارتباط بین دانشگاه با شهروندان تقویت می‌شود».

وی ادامه داد:‌«موضوعات تریبون آزاد براساس مناسبت‌ها تعیین می‌شوند و اساس کار این است که این‌گونه برنامه‌ها تداوم یابند».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۲۱:۳۴
۸۸۶ بازدید