اخبار

نشست پرسش و پاسخ کانون دانشجویی باستان‌شناسی با رئیس دانشگاه لرستان و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد

۱۴۰۱/۰۸/۱۱

نشست پرسش و پاسخ کانون دانشجویی باستان‌شناسی با رئیس دانشگاه لرستان و رئیس دانشکده ادبیات علوم و انسانی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز چهارشنبه، 11 آبان‌ماه، در سالن جلسات شهید میربهرسی برگزار شد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «باستان‌شناسی و تاریخ از جمله ظرفیت‌های قدرت نرم کشورها هستند؛ کشورها از این ظرفیت‌ها حتی برتر از قدرت سخت نظامی استفاده می‌کنند».

دکتر نظری، خطاب به دانشجویان باستان شناسی بیان کرد: «شما باید افتخار کنید به اینکه رشته‌ای را انتخاب کرده‌اید که از ابزارهای مهم قدرت نرم کشور است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود: «نگاه به یک شیء باستانی و تاریخی از یک سو به دنبال این است که بداند این شیء متعلق به کدام دوره تاریخی است و از سوی دیگر و مهم تر، این موضوع اهمیت دارد که این شیء بتواند تبدیل به قدرت نرم برای کشور شود».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «اگر دانشکده ادبیات دارای آزمایشگاه است باید در اختیار گروه باستان‌شناسی هم قرار بگیرد؛ ما با این موضوع که امکانات از نوع انحصاری باشند مخالفیم؛ امکانات باید به اشتراک گذاشته شوند؛ همه امکانات متعلق به همه است؛ البته براساس دستورالعمل‌ها و شرایط».

دکتر نظری، بیان کرد: «برای اولین بار در تاریخ لرستان، توانستیم مجوز جذب تعداد 62 نفر هیئت علمی را کسب کنیم که بی‌سابقه است؛ این، نوعی جهش است».

رئیس دانشگاه لرستان خطاب به دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه لرستان گفت: «انجمن علمی دانشجویی باستان‌شناسی را فعال کنید؛ این انجمن را مستقل از انجمن تاریخ با مجوز بنده فعال کنید؛ هر شخصی هم مانع شد به بنده اطلاع دهید».

وی اظهار داشت: «استان لرستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در زمینه باستان‌شناسی دارد؛ ارتباطات خود را از کانال معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان با اداره کل میراث فرهنگی افزایش دهید».

رئیس دانشگاه لرستان، از دانشجویان باستان‌شناسی خواست به طرف ثبت فعالیت‌ها و اقدامات دانش‌بنیان بروند.

دکتر علی نظری بیان کرد: «ما باید گفت‌وگوهای بین خودمان را گسترش بدهیم».

کمبود تعداد استاد و نبود کارگاه

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در این نشست گفت: «کمبود تعداد استاد گروه و نبود کارگاه مشخص، از جمله مهم‌ترین مشکلات گروه باستان‌شناسی است».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور افزود: «گروه باستان‌شناسی، آزمایشگاه ندارد و دانشجویان باید بتوانند از آزمایشگاه گروه جغرافیا استفاده کنند».

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان تصریح کرد: «امیدوارم با درایت و دستورات رئیس محترم دانشگاه لرستان، کمبودها و مشکلات گروه باستان‌شناسی رفع شوند».

پرسش و پاسخ از ارکان مهم دانشگاه است

دکتر محمد بهرامی، مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان دانشگاه از ارکان مهم دانشگاه است».

دکتر بهرامی تصریح کرد: «دانشگاه محل اندیشیدن و تفکر است؛ همواره باید چنین نشست هایی وجود داشته باشد».

وی بیان کرد: «جذب دانشجویان برای رشته باستان‌شناسی دانشگاه لرستان از سال 94 شروع شد؛ در حال حاضر حدود 70 نفر دانشجوی دوره کارشناسی باستان‌شناسی داریم».

دکتر بهرامی اظهار داشت: «ما کمبودهای متعددی در رشته باستان‌شناسی داریم؛ از مسئولان دانشگاه توقع داریم برای رفع کمبودها، یاریگر ما باشند».

وی تشریح کرد: «مهم‌ترین کمبود ما نبود کارگاه برای باستان‌شناسی است که البته توقع داریم اعتبارات مالی مورد نیاز در این زمینه تأمین شود».

گفتنی است در این نشست، دانشجویان رشته باستان‌شناسی دانشگاه لرستان، مشکلات و کمبودهای مرتبط با فعالیت‌های علمی خود را بیان کردند.

دکتر علی امیری، معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان نیز در این نشست حضور داشت و پرسش‌های مرتبط با مسائل آموزشی باستان‌شناسی را پاسخ داد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۸/۱۱ - ۱۵:۱۰
۲۸۴ بازدید