اخبار

نشست هم‌اندیشی درباره مسائل روز و برنامه‌های سال تحصیلی جدید برگزار شد

۱۴۰۱/۰۷/۱۲

نشست هم‌اندیشی مسئولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، دبیران هم‌اندیشی اساتید و مدیران گروه‌های معارف اسلامی نظام دانشگاهی استان با محوریت گفت‌وگو درباره مسائل روز کشور و راهکارهای ارتقای کیفی برنامه‌های سال تحصیلی جدید برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز دوشنبه، 12 مهرماه، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان و به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان برگزار شد.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود در این نشست گفت: «تلاش همه نیروها و عوامل این است که سال تحصیلی جدید، یک سال سرشار از موفقیت‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشد و در محیط‌های دانشگاهی هم بیش از پیش، معنویت، نشاط دانشجویی و امید به آینده تقویت شود».

وی تشریح کرد: «دشمن با برنامه‌ریزی به دنبال آسیب به ارزش‌های جامعه و ایجاد آشوب و اغتشاش است که البته با هوشیاری مردم و در صحنه بودن مردم، همواره ناکام مانده است».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان افزود: «در این نشست‌ها، مدیران و کارشناسان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، دبیران نهادهای هم‌اندیشی دانشگاه‌ها و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را متناسب با مسائل روز جامعه در جهت ارتقای شیوه‌های کاری، بیان می‌کنند».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود، تصریح کرد: « گروه‌های معارف اسلامی نظام دانشگاهی استان، نقش مهمی در ترویج مبانی، آموزه‌ها، معارف اسلامی و افزایش بصیرت‌ دینی در سطح دانشجویان دارد که البته متناسب با اقتضائات روز، روش‌های انتقال و تدریس، هر سال باید نسبت به سال گذشته، ارتقاء پیدا کنند».

وی در بخش دیگری از سخنانش، آغاز سال تحصیلی جدید را به اساتید، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان به‌ویژه دانشجویان نو ورود تبریک گفت.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، اظهار داشت: «حوادث روزهای اخیر در کشور، گواه این موضوع است که در جهاد تبیین به‌ویژه برای مخاطبان جوان و دانشجو، بایستی اقدامات بیشتر و گسترده‌تری صورت گیرد؛ زیرا شاهد هستیم دشمن با همه توان رسانه‌ای و جنگ نرم به نبرد با ایران اسلامی آمده است تا امنیت و ثبات کشور را مخدوش کند».

گفتنی است در این نشست، مسئولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دبیران هم‌اندیشی نهادها و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، هرکدام دیدگاه‌های خود را متناسب با مسائل روز جامعه، بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۸:۴۷
۶۰۳ بازدید