اخبار

دانشگاه لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اولین همایش علمی اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین را برگزار می‌کنند

۱۴۰۱/۰۶/۱۵

دانشگاه لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، اولین همایش علمی اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین را برگزار می‌کنند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست مشترک مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، روز سه‌شنبه، 15 شهریورماه، در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، دو طرف، دیدگاه‌های مختلف خود را برای چگونگی برگزاری اولین همایش علمی اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین که قرار است اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شود بیان کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست توضیح داد که مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی متنوعی در زمینه‌های گوناگون برای برگزاری همایش‌های معتبر علمی و کاربردی محلی، استانی و ملی دارد.

دکتر نظری تصریح کرد که مقوله وحدت ملی در ایران اسلامی براساس، تقویت اشتراکات فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی بین اقوام ایران، تقویت می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان درباره این موضوع توضیح داد که رویکرد همایش و کمیته‌های ذیل آن بایستی مسئله‌محور باشد و خروجی‌های علمی کاربردی در رابطه با موضوع همایش داشته باشد.

دکتر اعظم روانشاد، مدیر گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در این نشست توضیح داد که بخش اجرایی همایش علمی مذکور برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و بخش علمی برعهده دانشگاه لرستان است.

وی تشریح کرد که همایش، بخش‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی، تاریخی، باستانشناسی، اقلیمی، دینی، مذهبی و ژئوپلیتکی دارد که رویکرد علمی و تولید مقالات علمی معتبر دانشگاهی در این همایش، مدنظر است.

دکتر روانشاد، توضیح داد که هرچقدر اشتراکات اقوام کشور، تقویت شود خود به خود، به نفع وحدت ملی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان و دکتر علی نوری، رئیس مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان نیز در این نشست در سخنانی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه لرستان به‌ویژه در بخش علوم انسانی را توضیح دادند و تشریح این نکته که مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان می تواند یک مرکز جامع علمی برای لرستان شناسی در ابعاد مختلف باشد.

هدف آن است اولین همایش علمی اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین ایران با رویکرد دانش‌بنیان و تولید مقالات معتبر دانشگاهی، به عنوان یک همایش علمی معتبر که از همه استان‌های کشور، مقاله خواهد پذیرفت توسط مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۱۷
۲۹۶ بازدید