نشست ماهیانه درباره نهج البلاغه

۱۳۹۶/۱۱/۲۳

 

گزارش برگزاری نخستین جلسه سلسله نشست­های ماهیانه درباره نهج البلاغه:

این سلسله نشست­ها، با پیشنهاد اساتید گروه­های نهج البلاغه، فلسفه و حکمت اسلامی و زبان و ادبیات عربی آغاز شد.

هدف از برگزاری این نشست­ها انس بیشتر با نهج­البلاغه و طرح مباحث علمی و جدی در مورد سخنان امام اول شیعیان است، تا در کنار تفکر و انس بیشتر با این کتاب، نکات و مفاهیم همیشه روزآمد سخنان حضرت علی بن ابی طالب، علیه السلام، به عنوان راهکارهایی برای بسیاری از مسائل و مشکلات زندگی امروزی، استخراج گردد. گذشته از این، طرح مباحث مرتبط با نهج البلاغه در محافل دانشگاهی و علمی و تلاش برای یافتن نظرات و نظریات مرتبط با علوم انسانی در سخنان حضرت امیر علیه اسلام از دیگر اهداف این نشست­ها به شمار می­رود.

بر این اساس، با عنایت خداوند متعال، نخستین جلسه از سلسله نشست­های درباره نهج البلاغه با سخنرانی دکتر علی نظری در تاریخ 16/11/1396 در ساعت 11 صبح با حضور تعدادی از اساتید، مسؤولین دانشکده و دانشگاه و علاقه­مندان به کلام امیر مؤمنان علی علیه السلام برگزار گردید.

در این جلسه سخنران، دکتر علی نظری، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه لرستان، گوشه­هایی از زیبایی­های این کتاب گرانسنگ را با تکیه به سبک بیانی خطبه­ی 185 بیان کردند و به مقتضای زمان کوشش کردند که گوشه­ای از رازهای فراوان نهفته در این کتاب ارزشمند را بیان نمایند. پس از سخنرانی نیز تعدادی از حاضرین پس از طرح پرسش­هایی، نکاتی را پیرامون شیوه­های بیانی شگفت­انگیز نهج البلاغه و جذابیت تمام ناشدنی این کتاب بیان نموده و مباحث مطرح شده در این جلسه را به بحث و گفتگو گذاشتند.


۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰
۳۳۴ بازدید